images

09 Eyl 2017

SOMPO JAPAN SİGORTA DOLU SONRASI SEKTÖRE ÖRNEK OLDU...

Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özer, 27 Temmuz’da İstanbul’u etkisi altına alan sağanak yağış, dolu ve fırtına sonrasındaki uygulamalarıyla sektöre örnek olduklarını söyledi. Hemen acil durum planlarını devreye aldıklarını kaydeden Özer, kasko ve konut poliçelerinde hasarsızlık indiriminin bozulmayacağını duyuran ilk şirket olduklarını ifade etti.

Sompo Japan Sigorta Hasar ve Hukuk Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özer, 27 Temmuz’da Silivri-Çatalca çevrelerinden başlayarak İstanbul genelini etkisi altına alan sağanak yağış, dolu ve fırtına sonucunda bir saat gibi kısa bir süre içerisinde çok sayıda işyeri, konut ve araçta hasar meydana geldiğini aktardı. Özellikle Üsküdar, Eyüp, Şişli, Kadıköy, Ümraniye, Beşiktaş, Eminönü, Ataşehir, Beykoz ve Şile ilçelerinde daha fazla etkili olan şiddetli dolu yağışı nedeniyle bu bölgelerdeki çok sayıda aracın camlarının kırıldığını ve araçlar üzerinde birçok göçük hasarı oluştuğunu ifade eden Özer, bölgelerde doluya yakalanan bazı araçların üzerinde binden fazla göçük oluştuğunun tespit edildiği bilgisini verdi.

“YAŞANAN AKSAKLIKLAR BÜYÜK ÖLÇÜDE AŞILDI”

Konut ve işyerlerinde daha çok cam kırılması ve dış cephe kaplamalarında hasar görüldüğünü belirten Özer, “Özellikle konut ve işyeri camlarının onarımında ilk birkaç gün yoğunluk nedeniyle bazı aksaklıklar yaşanmasına rağmen, bunlar kısa sürede aşıldı. Araç camlarının onarımında da ilk günlerdeki yoğunluğa bağlı olarak bazı gecikmeler yaşandı. Özellikle bazı araç modellerinin cam temininde sıkıntılar olmakla beraber, bu sorun büyük ölçüde giderildi” dedi.

“HASARLARIN ONARIMI HÂLÂ DEVAM EDİYOR”

Göçük hasarlarının onarımının hâlâ devam ettiğini, önümüzdeki birkaç ay içerisinde bu sürecin sonlanmasının beklendiğini dile getiren Uğur Özer, “Gerek araçların orijinalliğinin bozulmaması, gerekse araçlarda dolu nedeniyle oluşabilecek değer kayıplarının önlenmesi için ‘boyasız göçük düzeltme’ işlemi öneriliyor ve bu yöntem sigortalılarımızca da tercih ediliyor. Ancak bu yöntemin uygulanabilmesi için gerekli donanıma sahip teknik personel ve servis organizasyonunun yetersizliği nedeniyle onarımların kısa sürede tamamlanması mümkün olmayacaktır. Bu sorunun üstesinden gelebilmek adına, sigortalılarımızdan araçlarını kullanmalarına engel olmayan göçük onarımları için yetkili servislerden randevu alarak hizmet almalarını rica ettik ve bu konuda onlardan da destek gördük” şeklinde konuştu.

“SİGORTALILARIMIZ DA ANLAYIŞLI DAVRANDI”

“Öncelikle şunu belirtmek isterim ki sigortalılarımız bu yaşanan beklenmedik doğa olayı karşısında son derece anlayışlı davranarak, oluşan hasarların tazmini için sigorta şirketlerinin yönlendirmelerine uyuyor. Genellikle bu gibi olağanüstü durumlarda sigorta şirketleri hizmetleri konusunda oldukça olumsuz eleştirilere maruz kalırdı” diyen Özer, ancak, bu son olayda sigortalıların yaşanan aksaklıkları sigorta şirketlerine yüklemediğini söyledi.

Konuyu bir başka açıdan da değerlendiren Uğur Özer şunları söyledi: “Bu beklenmedik doğa olayının neden olduğu hasarlar sonucu artan talep karşısında, konut ve araç camlarının onarımları aşamasında fırsatçılık yaparak fiyatları artırmaya çalışan, özellikle sigortasız müşterilerine yüksek fiyat uygulamak, sigortalı müşterilerine de ‘Sigorta şirketiniz bu fiyatı karşılamıyor’ diyerek hizmet sunmayan ve sigorta şirketleri ile sigortalılarını karşı karşıya getirmeye çalışan kötü niyetli organizasyonlar olduğunu da tespit ettik. Sigortalılarımız bu tür yanlış uygulamalarda bulunan firmaları bize bildirerek, bu süreçte bizlere ciddi kolaylıklar sağladı.”

“KAMU-SEKTÖR İŞBİRLİĞİYLE FİYAT ARTIŞI ENGELLENMELİ”

Özellikle yaşadığımız bu olaydan çok daha büyük bir hadise yaşanması durumunda oluşabilecek hasarların yönetiminde herhangi bir ekonomik temeli olmayan, aşırı fiyat artışını kontrol edebilmek için kamu otoritesi ile sigorta şirketlerinin işbirliği içerisinde hareket etmesi gerektiğinin altını çizen Özer, “Sigortalılar sigorta şirketleri tarafından bir dereceye kadar korunabilirken, sigortası olmayan vatandaşlarımız bu süreçte en çok mağdur olan kesim olarak karşımıza çıkıyor. Kanaatimce yaşadığımız bu olay bu açıdan bize önemli bir ders verdi” dedi.

“TEKNİK SERVİSLERDEN  RANDEVU ALMAK ÖNEMLİ”

Araçlardaki göçük onarımlarında yaşanan sorunun ise biraz daha farklı olduğuna değinen Uğur Özer, “Buradaki temel sıkıntı yeterli donanıma sahip uzman ve teknik servis sayısının yetersizliği nedeniyle zarar gören çok sayıda aracın kısa sürede onarımının mümkün olmaması ve söz konusu onarım imkânına sahip olanların da artan talebi ve yoğunluğu fırsat bilerek onarım maliyetlerini 3-4 katına çıkartmış olmalarıdır. Göçük onarım yetkinliği olmayan servisler ise yurtdışından teknisyen getirmek suretiyle bu sorunu gidermeye çalışıyor, ancak normal bir zamanda ortaya çıkabilecek maliyetlerin çok üstünde fiyatlar talep ediyorlar.

Burada sigortalı olsun olmasın vatandaşlarımızın araçlarının onarımları için sigorta şirketlerinin anlaşma sağladıkları firmalardan randevu alarak araçlarının onarımı için sıraya girmeleri bu olayı fırsat bilerek mağduriyet yaratan firmalara karşı alınacak en iyi önlem olacaktır” diye konuştu.

NAKDEN TAZMİN HİZMETİ

Uğur Özer sözlerini şu şekilde tamamladı: “Son olarak, servislerde yaşanan yoğunluk dolayısıyla oluşabilecek mağduriyetleri önlemek adına, bizi tercih eden sigortalılarımıza göçük adedini karşılayan tutarı ödemek suretiyle nakden tazmin hizmeti sağlayabildiğimizi de eklemek isterim. Bunun için ekspertiz işlemini müteakip nakdi ödemeler sigortalılarımıza hemen gerçekleştirilebiliyor.”

“DOLU SONRASI ÖNCELİKLİ AMACIMIZ EN İYİ HİZMETİ VERMEK OLDU”

Sompo Japan Sigorta olarak, yaşanan felaketin ertesi günü hızlı bir şekilde aksiyon aldıklarını ve standart hasar uygulamalarını bir yana bırakarak acil durum planını uyguladıklarını kaydeden Uğur Özer, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bu uygulamalarda öncelikli amacımız sigortalılarımıza en iyi hizmeti vermekti. Bizden kasko ve konut poliçesi satın almış tüm sigortalılarımıza dolu teminatı olup olmadığına bakmaksızın hasarlarının karşılanacağını, hatta poliçelerde var olan muafiyet ve kesintileri de uygulamayacağımızı duyurduk. İşyerlerinde dahi muafiyet uygulamamızı kaldırdık. Hasarların ödenmesi için gerekli evrakları da minimuma indirdik. Danışma ve yardım hatları oluşturduk.  Kasko ve konut poliçelerinde, dolu hasarı alan sigortalıların poliçe yenilemelerinde hasarsızlık indiriminin bozulmayacağını da duyuran ilk şirket olduk ve rakiplerimiz bu noktada da bizi izledi.”

http://www.sigortacigazetesi.com.tr/sompo-japan-sigorta-dolu-sonrasi-sektore-ornek-oldu/

8 Eylül 2017